Nog effies - Reisverslag uit Laramie, Verenigde Staten van Joep Koopman - WaarBenJij.nu Nog effies - Reisverslag uit Laramie, Verenigde Staten van Joep Koopman - WaarBenJij.nu

Nog effies

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

13 December 2007 | Verenigde Staten, Laramie

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geplaatst, maar hier is weer een berichie! De reden voor mijn beperkte berichtgeving is het feit dat er simpelweg niet zo heel veel gebeurd.. Het is het einde van het semester dus ik ben druk met mijn finals. Dat is echter nu bijna over. Vorige week woensdag had ik een exam voor Chicano history, niet zo heel goed gemaakt maar het was genoeg om het vak met 83,7% (een B) af te sluiten. Daarna een final op maandag over het Midden Oosten, waar ik 91% van goed had (ja ze kijken hier echt razendsnel na! het was dan ook wel grotendeels multiple choice..). Het tweede deel van die final bestond uit een take-home essay die ik net heb ingeleverd. Als die nou ook een beetje goed is gegaan kan ik daar nog een A voor krijgen (boven de 90%). Dinsdag had ik een final over de Holocaust. Ging ook wel aardig geloof ik. Kan ik ook nog een A voor halen. Morgen moet ik mijn laatste paper inleveren voor Plains history and culture (indianengeschiedenis). Het is bijna af. Morgen zet ik nog wat puntjes op de i. Waarschijnlijk sluit ik dat vak af met een B.
Even voor alle duidelijkheid, hiermee wil ik niet opscheppen (hoewel.. het is wel prettig voor mijn zelfvertrouwen..:p). Deze cijfers tonen vooral aan dat je hier een stuk gemakkelijker hoge cijfers kan halen. Ik ben heus niet ineens een stuk slimmer geworden en al helemaal niet een actievere student...
Maar morgen is het dus allemaal over en zit het studiegedeelte van mijn reisje er helemaal op! Vrijdag zal ik mijn kamer enigszins moeten fatsoeneren en mijn koffer inpakken want zaterdag moet ik mijn kamer uit. Ik had er ook wel voor kunnen kiezen om nog een weekje te blijven, maar dan had ik extra moeten betalen en daar had ik geen zin in. Zo leuk is het hier nou ook weer niet.. Ik blijf hier echter wel nog een weekje, maar heb al geregeld dat ik bij mijn Irakees Ali op de bank kan blijven slapen.
Dan vertrek ik de 20e via Denver naar New York, waar ik met mijn vrouwelijke wederhelft Anke kerst en oud en nieuw zal vieren. 31 december om 12 uur 's nachts sta ik met mijn meissie op Time Square, tezamen met circa 2 miljoen andere mensen happy new year te schreeuwen. Er is daar een of andere reusachtige verlichte kerstbal die ze om 23:59 uur langzaam naar beneden laten zakken en die om precies 12 uur de grond raakt... Het schijnt zeer spectaculair te zijn en iedereen die ik erover hoort is erg jaloers en zegt het al gaaf te vinden het op tv te mogen aanschouwen... Ik ben zeer benieuwd.
6 Januari vertrekt Anke weer terug naar Nederland, maar ik blijf. Ik ga samen met mijn Duitser Dennis nog een weekje naar Atlanta, West Georgia, waar een heel stel van zijn Duitse vrienden zitten. Ik zal dus een hele week omringd zijn door onze oosterburen.. Ik heb er zin in!
En dan is het eindelijk zo ver. Het moment waar jullie allemaal met smacht op hebben zitten wachten, waar jullie naar verlangden terwijl jullie jezelf in slaap huilden, het moment waar jullie al vanaf 20 augustus naar uitkeken: Ik kom weer terug. Zaterdag 12 Januari vertrek ik om 18:45 (lokale tijd) vanaf Atlanta naar Londen Gatwick waar ik op Zondag de 13e om 7:25 (lokale tijd) aan zal komen. Vervolgens pak ik daar het vliegtuig van 9:05 (lokale tijd) naar Amsterdam, waar ik volgens de planning om 11:20 (lokale tijd) weer voet op Nederlandse bodem zal zetten. Ik verwacht een groot, uitzinnig welkomstcommittee, compleet met ballonnen, slingers, spandoeken, rode loper, champagne, fanfare, cheerleaders, Jan Peter Balkenende en de koningin, maar alsjeblieft; hou het een beetje binnen de perken..

  • 13 December 2007 - 08:42

    Jet:

    spannennnnd ik tel de dagen af!
    joep, heel veel plezier alvast met anke! het wordt vast fantastisch!

  • 13 December 2007 - 11:02

    Timmé:

    Is er ook een grote, mechanische olifant op Time Square?

  • 13 December 2007 - 11:34

    Anke:

    Nog maar 8 nachtjes joep! yes! kussie

  • 13 December 2007 - 11:40

    Zus:

    Joep, Anke heeft een heel grote koffer mee en ze zegt dat ze geen schoenen meeneemt, dusssss.....IK GA OOK MEE!!!!! :D ben je blij??

  • 13 December 2007 - 11:45

    Zus:

    hmmm...dat was dus ff n moment van zwakte..kan helemaal niet..Anke zonder schoenen naar New York... maar ik ben ook jaloers hoor..
    ik ga hier op de oh zo mooie Emmakade en in de Zon oud en nieuw vieren, wordt ook helemaal geweldig, maar ik heb er waarschijnlijk wel een hoop champie voor nodig...jullie niet denk :)
    Met kerst zullen we jullie wel missen hoor Joepie..Ik denk dat ze in dat restaurant geen webcam en microfoon hebben.. :(
    Ik zag trouwens ook Kerst in New York op TV..zoooo mooi..jullie zullen zeker genieten!geniet ook een beetje voor mij..
    en uiteraard sta ik er de 13e..B kon niet alleen..die was op wintersport ofzo...de bitch...komt ze niet eens ff terug...
    Joepie, ik kijk er naar uit! Geniet jij nog maar heeeeeeeeel erg veel en dan zien we elkaar de 13e! kusjes

  • 16 December 2007 - 14:24

    Marijke:

    Heey Joep,
    Wat ben je allemaal aan het doen man??
    Waar hang je uit??
    Nou veel plezier waar je ook wezen mag.. hehe
    Groetjes, Marijke

  • 16 December 2007 - 16:37

    Zus:

    JOEPIE!! IK BEN BACHELOR IN PSYCHOLOGY!!!! tof hè.. :P

    BSc. P. Koopman :P

  • 16 December 2007 - 21:04

    Leon:

    Joepie, de Duiters hadden na 5 jaar vechten slechts oude fietsen mee, en jij confisqueert na nog geen half jaar al een hele Duitser. en dan nog feesten ook..... Veel plezier en hou je sterk
    Over dat committee moeten we het nog maar eens hebben....

  • 30 December 2007 - 17:23

    Reactie:

    koningin?

    dynamisch en zeer onderhoudend duo sam en mas, veel mooier..
    we komen champagne spuiten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Laramie

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2007

Aangekomen (3 kilo..)

18 December 2007

verhuisd!

13 December 2007

Nog effies

29 November 2007

Weekje Frisco

18 November 2007

afgelopen week
Joep

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 18880

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: